Community building
De opstart van een nieuwe werkplek- en community
Project info
Cronos Groep is een diverse groep actief in meerdere innovatieve sectoren. Ze wil een katalysator zijn in het vertalen van wetenschappelijk onderzoek rond nieuwe technologieën naar zakelijke oplossingen toe. De bedrijven onder Cronos Groep zijn voorlopers in het introduceren en gebruiken van nieuwe en innovatieve technologieën naar bedrijven toe in diverse sectoren die dikwijls onderhevig zijn aan ingrijpende veranderingen zoals de Media sector en uitgevers, Banken en verzekeringen, Utilities, …
Cronos heeft haar hoofdkantoor in Kontich maar sloeg ondertussen haar vleugels uit en vestigde zich in Antwerpen, Gent, Kortrijk, Leuven, Brussel,… Ook Mechelen zou een mooie uitvalsbasis voor de groep vormen. De vraag van de groep is dan ook om Cronos Mechelen mee vorm te geven.
Naast het creëren van een community tussen de verschillende bedrijven en technologieën, zagen we ook potentiëel in samenwerkingen met de stad en scholen. Zo zagen we verschillende noden in de korte- en langetermijnvisie van Cronos Mechelen:
Hoe we aan de slag gingen
Cronos Mechelen is spek naar onze Collectief-bek. Letterlijk alle peilers van een community kwamen in dit project aan bod. Aangezien de locatie nog moest worden opgestart, was er zowel nood aan een nieuwe fysieke locatie, communicatie én een eventplanning. Een totaalconcept waarbij we onze peilers vanaf het prille begin mooi met elkaar verwoven.
We gingen van start met een prachtig pand vlakbij het station van Mechelen. De inrichting kreeg een facelift. Hiervoor verzamelden we input bij potentiële huurders. Een mooie samensmelting van onze pijlers ‘locatie’ en ‘communicatie’ dus! Aan de hand van deze input maakten we een ‘customer journey‘ op. Met deze methode interpreteer en visualiseer je verzamelde inzichten over klanten (in ons geval potentiële huurders) in een tijdslijn. Op die manier kregen we inzicht in de totale ervaring die potentiële huurders hebben wanneer ze bij Cronos Mechelen zouden werken. Hun behoeften en problemen die daarbij mogelijks een rol spelen, komen zo ook snel naar boven. Zo merkten we al snel dat verschillende bedrijven graag een werkplek in een open space wilden huren maar wel zonder hierbij de eigenheid van hun eigen bedrijf te verliezen.
Aan de hand van de customer journey en een moodboard gingen we aan de slag met enkele interieurarchitecten. Zij bedachten een concept dat flexibel genoeg was om in te spelen op de mogelijke groei van de bedrijven en waarbij elk bedrijf de mogelijkheid had om zijn eigen identiteit te tonen.
Volgende project