Community Building

Uitrol van een interne Innovatie Campagne

Project info

De transformatie van de energiemarkten in Europa is ingrijpend, de digitale en AI-revolutie is in volle gang en de concurrentie in België is hevig. Daarom staan innovatie en business development centraal in de missie van Luminus. Onze Collectief consultant Marjolein ging er als Innovation Event Manager aan de slag bij de afdeling Strategie, Innovatie en Business Development.

De uitdaging

Om het team te ondersteunen bij het genereren en ontwikkelen van innovatieve oplossingen, kreeg Marjolein de uitdaging om een grote interne Innovatie Campagne te organiseren om nieuwe ideeën te genereren in lijn met de strategie van Luminus. Event skills, innovatiedrang en een vlotte omgang binnen een corporate organisatie werden de ingrediënten om van de campagne een groot succes te maken.

Wat deed Collectief?

Onze belangrijkste verantwoordelijkheden waren:

  • Het uitdragen van de culturele transformatie van Luminus om ondernemerschap te stimuleren
  • Mede-organisatie van de gehele Innovatie Campagne: startende met een inspirerende Innovatie Week, nadien een Innovatie Game via een digitaal platform en tot slot het organiseren van Boost Days en een Award Ceremony voor de finalisten van de game
  • Beheren van het innovatieplatform 'Power to Innovate'
  • Innovatieve ideeën uitdagen en stimuleren
  • Een ambassadeur zijn naar de collega's binnen Luminus
  • Duidelijke en inspirerende communicatie over de Innovatie Campagne

Voor deze uitdaging begonnen we met de vraag: "Hoe betrekken we de medewerkers van Luminus bij de Innovatiecampagne?". We kwamen met een heleboel ideeën en besloten een communicatiecampagne te maken vanuit de overtuiging dat 'Iedereen innovatief kan zijn' en 'Innovatie overal is'. Dat is de boodschap die we overal wilden verspreiden, zowel fysiek als digitaal. We ontwierpen posters om op de 'hoeken' van de coffee corners te kleven: "Innovation is just around the corner", flyers die je moest omdraaien om te zien dat "Innovation is just one turn away",… Het creëren van awareness rond de Innovatie Campagne en het aantrekken van mensen om deel te nemen aan de Innovatie Week-sessies in de eerste plaats, maar ook aan de Innovation Game nadien.

Het resultaat

Naast het succes van de volledige Innovatie Campagne, slaagde Marjolein erin om de vooropgestelde kpi's ruimschoots te behalen: 26 inspiratiesessies in één week tijd, meer dan 800 inschrijvingen voor deze sessies, 163 spelers op het Innovatie Platform en 71 kwalitatieve gecreëerde ideeën.
En last but not least: happy faces all over the place tijdens de afsluitende Award Ceremonie.

Hoe we aan de slag gingen

No items found.

Contact

Zin
om samen
te werken?

Neem contact op

Marjolein

Founder
& Community Builder

marjolein@collectief.be

Joyce

Co-Founder
& HR Business Partner

joyce@collectief.be